Nőknek szóló italinnováció
Nőknek készült magyar italinnovációt díjaztak a rangos nemzetközi versenyen
Az egyik legrangosabb nemzetközi versenyen, a World Liqueur Awards 2022-n „A legjobb magyar gyümölcsalapú ital” díjat, valamint a Design kategória ezüstérmét nyerte el a prémium minőségű, gyógynövényes meggylikőr, a Woman Spirit.
„Kevés likőrverseny létezik a világon. Ezért amikor hallottam az angliai megmérettetésről, úgy gondoltam, mi lenne, ha neveznénk a Woman Spirittel. Nagyon örültünk az eredménynek. Még nincs tapasztalatunk a versenyek terén, de szakértők szerint ez egy biztató kezdet” – mondta Irk Attila likőrkészítő.
A díjnyertes ital különlegessége, hogy nem tartalmaz színezéket, intenzív rubinvörös színét a valódi meggy adja, de nincs benne hozzáadott cukor és aroma sem. Ízét meggypárlat, gyümölcsök, fűszerek és gyógynövények titkos receptúrája adja. Gazdag illatában ugyanúgy felfedezhető a meggy, ahogyan a kellően összetett gyógynövények aromája. Ízét sejtelmesen édes, pikáns savérzet, krémes felszínű test, áradó, érett meggyaromák jellemzik.
„Olyan likőrt szerettem volna létrehozni, ami végre komolyan veszi a nőket, szakítva az édes, színes körömlakk sztereotípiájával” – árulta el Irk Attila. Szerinte – a férfiakkal ellentétben – a nőkre egyébként is kevésbé jellemző a mennyiségi fogyasztás. A nők több érzékszervvel fogyasztanak, sokkal jobban figyelnek az ízekre, az illatokra, a színre, és fontosabb számukra az esztétikum.
Ezért törekedett a Woman Spirit a legmagasabb szint elérésére a dizájnban is. A palack nem csak szemet gyönyörködtető, de egyedi és különleges is, mellyel a Design kategóriában az ezüstérmet érdemelte ki. A palack grafikai terve Balla Erika festőművész, grafikus munkája. A palack egy milánói üveggyárban készül, formája és mintája is a nőiességet hangsúlyozza, így könnyen felismerhető akár a vendéglátóhelyek polcain is.
És ha már a vendéglátóhelyek polcainál tartunk: az italkínálat döntő részét férfiitalok teszik ki, pedig a KSH vonatkozó adatai1 szerint emelkedik az alkoholfogyasztás a nők körében. Míg 2014-ben a nők 9,4%-a számított mérsékelt alkoholfogyasztónak, vagyis olyannak, aki alkalmanként, társaságban emeli poharát, addig 2019-ben ez az arány már 10,6%-ra nőtt. A nők vásárlóereje egyre erősödik, és ennek előbb vagy utóbb tükröződnie kell a vendéglátóhelyek kínálatában is. Ezért is jelentős a Woman Spirit innovációja.
Szerelmi szál a siker mögött
Irk Attilának minden jól alakult az életben. Sikeres gazdasági tanácsadó karriert tudhatott magáénak, és szerető család vette körül. Aztán jött az életközépi válság, a kiégés, és a házassága is zátonyra futott. Hogy szerelmi bánatáról elterelje a figyelmet, az italkészítés felé fordult, ami mindig is érdekelte. A likőrkészítést kitanulva, éjszakákba nyúlóan kísérletezett és alkotott. Így született a Woman Spirit.
Likőrkészítő: Irk Attila
Design: Balla Erika
Forgalmazó: Green Carpathia Kft.
Honlap: www.womanspirit.hu