Inkább online, mint hagyományosan

Glami.hu: a magyar fogyasztók többsége már inkább online vásárol divatcikkeket, mint hagyományos üzletekben
  • a magyarok 86%-a tervez divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban
  • a fogyasztók 57%-a elsősorban webáruházakból fog divatcikkeket rendelni, 29% vásárol majd online és fizikai üzletben egyaránt, és csupán 4%-ra tehető azoknak az aránya, akik csak hagyományos üzletekben gondolkodnak
  • 69% az online vásárlást választja, amennyiben a keresett termék egy webáruházban és egy fizikai üzletben is rendelkezésre áll
  • a Black Friday alkalmával minden második magyar fogyasztó (59%) tervez ruházati- és divatcikket vásárolni

A GLAMI divatböngésző (www.glami.hu)  ünnepi vásárlási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 86%-a fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57%-a tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni. 29% vásárol majd online és fizikai üzletben egyaránt. Csupán 4%-ra tehető azoknak az aránya, akik csak hagyományos üzletben gondolkodnak. Az online vásárlás növekvő népszerűségét ugyancsak jól mutatja, hogy a fogyasztók 69%-a már az online vásárlást választja, amennyiben a keresett termék egy webáruházban és a fizikai üzletben is rendelkezésre áll.

Glami.hu felmérés a váráslói szokásokról. HOL Magazin 2021.

Az online vásárlást előnyben részesítő fogyasztók a webáruházakból történő rendelés legfontosabb előnyeiként a kényelmi szempontokat (56%), a legkedvezőbb árajánlat gyors megtalálásának lehetőségét (27%), a fizikai boltba való eljutáshoz szükséges idő megtakarítását (35%) és a webáruházak oldalain szűrőkkel és kulcsszavakkal történő keresés hatékonyságát (27%) jelölték meg. A bolti vásárlást preferáló fogyasztók számára elsősorban a ruhák megtekintésének és felpróbálásának a lehetősége (61%), az üzletekben történő vásárlás élménye (25%), illetve az árucikk azonnali átvételi lehetősége (6%) teszi vonzóbbá a vásárlás hagyományos módját.  A COVID-19-től való félelem ugyan már nem szerepel az online vásárlás mellett szóló döntő érvként, de a koronavírus hatásai továbbra is érzékelhetők. Az online és bolti vásárlást is tervező vásárlók 65% mondta, hogy el fogják hagyni az üzletet, amennyiben az túlzsúfolttá válik.

A magyarok többsége november folyamán (39%) vagy december első hetében (29%) tervezi beszerezni az ajándékokat, 15% már októberben is vásárol az ünnepekre, az utolsó hétre 3%, a legutolsó néhány napra pedig csak 2% hagyja a vásárlást. Az év végi vásárlási hullám nyitányának tekinthető Black Friday alkalmával a magyarok 59%-a tervez valamilyen ruházati- és divatcikket vásárolni. A válaszadók 49%-a spontán tervez válogatni a legjobb ajánlatok között. 31% előre eltervezi, hogy milyen darabokat fog megvásárolni. 16% bevásárlólistát is készít, illetve a korábban „kívánságlistára” helyezett termékeket fogja megvásárolni.

Mindezek ellenére, bár szinte minden fogyasztó ismeri a Black Friday akciókat, a felmérés résztvevőinek 8%-a nem tervez divatcikkeket vásárolni 2021-ben, 31% pedig még bizonytalan. Akik nem terveznek divatcikkeket vásárolni, azoknak az 52%-a azzal indokolja döntését, hogy a különböző kedvezmények az év egyéb időszakaiban is elérhetők. 7%-uk inkább olyan termékekre koncentrálna, amelyeken többet spórolhat (mint például elektronikai cikkek), 10% pedig aggódik, hogy csak felesleges dolgokat vásárolna.

Az online felmérés 12 piacon (Csehország, Szlovákia, Görögország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Lettország, Litvánia, Észtország, Törökország) összesen 19.000+ (Magyarországon 2500 fő) fogyasztó megkérdezésével készült.
Az adatfelvétel időpontja: 2021. szeptember

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük