HOL Magazin

Életmód. Egészség. Jólét és jóllét.

Hírek

A Samsungot negyedik alkalommal választották a világ öt legjobb márkája közé

A vállalat márkaértékét 91,4 milliárd dollárra becsülték, elismerték a következetes ügyfélélmény-stratégiájáért, valamint olyan jövőbeli technológiák fejlesztéséért, mint a 6G és a mesterséges intelligencia

A Samsungot a negyedik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az Interbrand 91,4 milliárd dollárra becsülte a Samsung márkaértékét, amely 4%-kal nőtt az előző évhez képest.

A Samsung márkaértéke minden üzleti területen növekedést ért el 2023-ban, annak ellenére, hogy az IT-ágazatra világszerte visszafogottabb kereslet volt jellemző. A márkatanácsadó cég szerint a Samsung növekedésében a következő tényezők játszottak szerepet:

– az ügyfélélmény következetes megerősítése vállalati szinten, a „One Samsung” stratégia alapján

– megnövelt csatlakoztathatóság és továbbfejlesztett gaming élmény a vállalat széleskörű termékportfóliója és a SmartThings megoldásai által

– a Samsung szerepvállalása olyan – a jövőre hatást gyakorló – forradalmi technológiák kifejlesztésében, mint például a 6G, a mesterséges intelligencia (MI), az autóipar, a kiterjesztett valóság (AR) vagy a virtuális valóság (VR)

– olyan – a teljes termékpalettán átívelő – hosszútávú környezettudatos intézkedések, amelyekkel a Samsung tovább erősíti az ESG-alapú vállalatirányítást

„A Samsung márkaértékének növekedése világszerte a felhasználók támogatásának köszönhető az üzleti környezetben megfigyelhető általános kihívások ellenére – mondta YH Lee, a Samsung Electronics ügyvezető alelnöke és marketing igazgatója. – Mindig is arra törekedtünk, hogy olyan márkát építsünk, amelyet azért szeretnek a vásárlóink, mert az elkötelezett a technológiai újítások fejlesztése és a minőségi élmények mellett, működése során pedig törekszik a fenntarthatóságra.”

A SmartThings, a gaming élmény, az élvonalbeli újítások és az ESG-alapú vállalatirányítás növelték a Samsung márkaértékét

2022 végén a Samsung létrehozta a Nemzetközi Marketing Irodához (Global Marketing Office) tartozó D2C[1] (Direct-to-Consumer) központot, amellyel a vállalat célja, hogy a felhasználóknak integrált online és offline szolgáltatásokat nyújtson. A Samsung CX-MDE központja az eszközökön átívelő felhasználói élmény tökéletesítésén dolgozik.

A különböző együttműködések is fontos szerepet játszottak a Samsung márkaértékének növekedésében. Az egységes csatlakoztathatóságot kínáló SmartThings ökoszisztémára alapozva a vállalat még több nyílt együttműködést köt, hogy ne csak saját, hanem különböző, harmadik féltől származó eszközöket is összekapcsolhasson egymással. A különböző vállalatokkal kötött – mobileszközöket, tableteket, tévéket, asztali számítógépeket és monitorokat érintő – együttműködéseknek köszönhetően a gaming élményt is magasabb szintre emelték.

A Samsung folytatja befektetéseit a jövőnkre hatást gyakorló technológiákba, így például az 5G/6G, a mesterséges intelligencia vagy az autóipar területén. A félvezető szektorban a vállalatot olyan újításáért ismerték el, mint a 12nm-alapú DDR5 DRAM.

Az ESG kiemelten fontos terület a Samsungnak. Több újrahasznosított anyagot, például eldobott halászhálókból származó műanyagokat, üveget és alumíniumot használ fel a Galaxy S23, Galaxy Z Flip5 és Galaxy Z Fold5 szériák gyártása során, a tévéihez használt napelemes távkapcsoló-technológiát más gyártóknak is elérhetővé tette. A vállalat együttműködött a Patagoniával a mosógépekhez használt Less Microfiber™ szűrő fejlesztése során, a SmartThings Energy applikációban pedig bemutatta az MI Energia üzemmódot.

A Samsung elismert tevékenységei

Mobileszközök

–  a Galaxy S23 széria kamerájának fejlesztése a vásárlók visszajelzései alapján

– a „Csatlakozz a hajlítható oldalhoz” kampány elindítása, illetve a hajlítható mobiltelefonok kategóriájában betöltött élvonalbeli szerep megerősítése

– a vállalat gaming szolgáltatásainak megerősítése különböző iparági együttműködésekkel a Galaxy készülékek játékteljesítményének fokozása érdekében

– a Samsung készülékeihez és szolgáltatásaihoz való hozzáférhetőség folyamatos fejlesztése, beleértve a Galaxy Buds Környezeti hang funkcióját

– a Samsung Global Goals széleskörű elérhetősége és a felhasználók bevonása a célkitűzések elérésébe

Hálózat

– a vállalat szerepvállalása az 5G technológia fejlesztésében olyan újításokkal, mint az 5G virtuális rádiós hozzáférési hálózat (vRAN) vagy a nyílt rádiós hozzáférési hálózat (Open RAN)

– az 5G iparágban betöltött pozíció megerősítése a vezető globális távközlési szolgáltatókkal kötött együttműködésekkel

– kommunikáció a Samsung 5G hálózati technológiájának fenntarthatósági tényezőiről

Kijelzők

– a vállalat piaci helyzetének megerősítése olyan készülékfejlesztésekkel, mint a Neo QLED 8K vagy a Micro LED

– a gaming iparágban betöltött pozíció megerősítése olyan új megoldásokkal, mint például az Odyssey Ark, a Samsung Gaming Hub, együttműködve a világ elsőrangú játékstreaming-felületeivel

– a hozzáférhetőség kiterjesztése a Relumino Mód[2] alkalmazásával, és az RNIB (Royal National Institute of Blind People) intézménnyel kötött együttműködés által

Háztartási eszközök

– a piaci pozíció megerősítése olyan főbb háztartási készülék kategóriákban, mint például a hűtőszekrények és mosógépek

– a felhasználói élmény fejlesztése a készülék teljes életciklusára vonatkozóan a vásárlói visszajelzések alapján

– a háztartási készülékek új szerepének bemutatása a Samsung Bespoke készülékeivel, amelyeket többek között CES Innovációs Díjjal, valamint iF Formatervezési Díjjal jutalmaztak

Félvezetők

–  a bemutatott iparági újítások (például a 12nm-alapú DDR5 DRAM-jának) kifejlesztése, és a meghatározó piaci szerep megerősítése

– együttműködések megerősítése olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező területeken, mint a mesterséges intelligencia vagy az autóipar

– az Exynos alkalmazások kiterjesztése viselhető eszközökre és az 5G-re

– az ESG-ről való kommunikáció folyamatos megerősítése

Az Interbrand Best Global Brands listáját az egyes márkaértékek értékelése alapján állították össze, amely a vállalat pénzügyi teljesítményének, a márka vásárlásokra gyakorolt hatásának és a márka versenyképességének átfogó elemzésén alapul. Ez a – nemzetközileg egyik legnagyobb múltra visszatekintő – márkaérték-becslés széles körben elismert értékelésnek minősül.

Az Interbrand 100 legértékesebb márkáját tartalmazó lista a márkatanácsadó vállalat weboldalán érhető el.

###

A Samsung Electronics

A Samsung Electronics innovatív ötleteivel és technológiáival inspirálja a világot és formálja a jövőt. A vállalat újraalkotja a televíziók, az okostelefonok, a viselhető okoseszközök, a tabletek, a kamerák, a digitális készülékek, az orvosi eszközök, a hálózati rendszerek, a memóriák, az LSI rendszerek, a félvezetők és a LED megoldások fogalmát. A legfrissebb információk a Samsung Newsroomban, a news.samsung.com weboldalon érhetők el.

[1] A D2C egy olyan üzleti modellre utal, amely során a vállalat az általa gyártott készülékeket közvetlenül a fogyasztónak értékesíti, a nagykereskedők, külső partnerek és további közvetítők bevonása nélkül.
[2] Relumino mód: megkönnyítheti bizonyos láttássérült felhasználók tartalomfogyasztását. Kiemeli a vetített körvonalakat, valamint erősíti a kontrasztot és a színeket, így a tartalom tisztább és könnyebben élvezhető lehet

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük