Formabontóan új sört alkottak a BGE hallgatói
Nemcsak íz, hanem megjelenés szempontjából is formabontó a BGE hallgatói által megalkotott első sörkülönlegesség, a mélykék színű, feketebodzás gose típusú ital. Az egyetem magyar sörkultúráról szóló kurzusán a hallgatók tapasztalati úton sajátíthatják el a kisüzemi sörfőzés minden fogását, és egy házi verseny keretében saját sörtalálmányukat is megalkothatják. Így született meg a BGE első söre, amely a One Beer csapatának mentorálásával került forgalomba. Időközben elkészült a második, egy milk stout típusú BGE sör is, amely a február 23-24-én megrendezésre kerülő VIII. Indoor Sörfesztiválon debütál. A BGE Business Podcast legújabb adásában pedig a kurzus megálmodóitól hallhatunk érdekességeket.
A Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar (BGE KVIK) „Magyar sörkultúra” tantárgya keretében a hallgatók nemcsak a sör történetével, alapanyagaival és készítési technológiáival ismerkedhetnek meg, hanem saját sört is készítenek félévről-félévre. A kurzus résztvevői saját receptjeiket a One Beer gerilla sörfőző által javasolt sörtípusokban alkotják meg. Ezután el is készítik saját sörüket az egyetem kiválóan felszerelt tankonyhájában, majd be is mutatják azt az egyetemi és a kari vezetőségnek.
A zsűri konszenzusos döntés során választja ki a legjobban sikerült főzetet. A BGE első söre egy feketebodzás gose lett, amely a benne található ásványi anyagoknak köszönheti izgalmas, sós mellékízét és látványos kék színét. A terméket a hallgatók a One Beer csapatával közösen fejlesztették tovább, hogy végül piacra dobják a BGE első sörét, melyet az egyetemi közösség 2023 őszén kóstolhatott meg. A sikeres pilot félév után 2024 év elején elkészült a második sörkülönlegesség, amely egy ananászos cold brew coffe milk stout lett.
Kisüzemi sörfőzés lépésről lépésre
A kurzus és a házi sörverseny ötlete Csulak Gergelytől, a BGE KVIK Vendéglátás Tanszék mesteroktatójától származik, amelyhez Nyíri Szilárd, a One Beer general managere, a BGE szakmai partnere és alumnija biztosítja a kereteket. A projekt egyedülálló kezdeményezésnek számít hazánkban, hiszen a hallgatók nem egy, már a piacon meglévő termék mögé állnak be, hanem saját ötletükön alapuló új sört valósítanak meg. A produktum végül Nyíri Szilárd mentorálása és tanácsai nyomán kerül a hazai kisüzemi sörök piacára.
„A projekt célja, hogy a hallgatók betekintést nyerjenek a kisüzemi sörkészítés minden szakaszába, a tervezéstől kezdve egészen az értékesítésig” – mondta Csulak Gergely. „Így a sör megalkotásán túl el kell nevezniük a produktumot, arculatot kell tervezniük hozzá, és kalkulálniuk kell a termék bruttó eladási árát. A kurzus elvégzésével tehát valós, kézzelfogható tapasztalatokat szerezhetnek egy termék piacra kerüléséről.”
Az egyetem célkitűzése, hogy a következő években még több hallgatót vonjanak be a projektbe, és minél izgalmasabb megoldások szülessenek.
További információk: ITT
A BGE sörkülönlegességeit a VIII. Indoor Sörfesztivál mellett az egyetem alumni rendezvényén, a február 29-én megrendezésre kerülő BGE Alumni Festen is megkóstolhatják az érdeklődők.
A BGE sörével kapcsolatos további érdekességekről a BGE Business Podcast legújabb adásában számolnak be a kurzus megálmodói, ami ITT meghallgatható.
###
A Budapesti Gazdasági Egyetemről
A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Magyarország legnagyobb üzleti közössége, amely inspiráló, innovatív és hibrid rendszerű képzései révén a hazai üzleti felsőoktatás első számú szereplője. A BGE 3 karon, 90 országból érkező közel 20 000 hallgatót képez nemzetközi környezetben 11 alap- és 11 mesterszakon, köztük 12 angol nyelvű képzésen, és 1 angol nyelvű doktori iskolában. Büszkék vagyunk arra, hogy a BGE hazánk 4. legmagasabb jelentkezői létszámú felsőoktatási intézménye, és mindhárom karunk az ország 10 legnépszerűbb egyetemi kara között szerepel.