HOL Magazin

Életmód. Egészség. Jólét és jóllét.

Hírek

Ügyfelei részvételével indított fenntarthatósági kampányt az UniCredit Bank

„Céljaink elérése fontos, de még fontosabb, hogy közben egy fenntartható világot építsünk.”

Az UniCredit Bank kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami az üzleti döntések során is fontos szerepet játszik. A bank idei fenntarthatósági kampányában a tavalyihoz hasonlóan ismét néhány olyan ügyfelét mutatja be, melyek számára nemcsak finanszírozást biztosít, de közös célok vezérlik őket a fenntartható jövő megteremtése érdekében.

Az UniCredit Csoport ESG vállalásait  a magyar bank gyakorlatában a zöld célú termékek, a fenntarthatósághoz kötődő befektetés, a napi működésben a környezeti szempontú változások és szabályozások, valamint a munkatársak aktív bevonódása egyaránt jellemzi. Bankunk üzletileg fenntartható, etikus működése 2020-ban magasabb szintre lépett a Social Impact Banking tevékenység elindításával, majd újabb termékek, így a zöldhitel és a zöld jelzáloghitel bevezetésével, jelzálogbankunk pedig zöld kötvény kibocsátásával.  Különleges kutatásban mértük fel, hogy milyen az egyes generációk hozzáállása a fenntarthatósághoz, az eredményeket pedig közzétettük, illetve podcast-ot indítottunk a fenntarthatóságról, ezzel is népszerűsítve a témát. Az ezen a téren elért eredményeket jól mutatja az idén elnyert „Effekt 2030 – A közösségi befektetések” díj elnyerése az „Esélyteremtő üzlet” kategóriában, melyet a társadalom számára mérhető értéket teremtő szervezetek finanszírozását megvalósító social impact bankinggal nyertünk el.

Büszkék vagyunk arra, hogy a 2020-as jubileumi kampányunk után idén is bemutathatunk néhány stratégiai partner ügyfelünket, amelyek nemcsak beszélnek róla, de valóban környezettudatosan működnek. Kampányunkban szereplő ügyfeleinkkel videókat készítettünk, amelyekben a cégek a fenntarthatóságot nem csupán célként, de eszközként is alkalmazó működésén keresztül mutatjuk meg, hogy a fenntarthatóságot nemcsak műveljük, hanem ügyfeleinktől, partnereinktől is elvárjuk.

Az Alteo Csoport, a MIRELITE MIRSA Zrt. és az UTB Envirotec Zrt. a maguk területén sikeres, a szakmában és nemzetközileg is ismert és elismert, kiváló eredményeket felmutató cégek, akik innovatív eszközökkel, illetve kicsi, de kreatív megoldásokkal fenntartható módon dolgoznak a fenntarthatóságért – a nagy kép mellett a részletekre is figyelnek.

Ügyfeleinkkel készített videók a kampány aloldalán Számít a jövő (unicreditbank.hu) tekinthetők meg.

Az Alteo Csoport újgenerációs energetikai vállalat életre hívásának egyik fő szempontja a fenntarthatóság volt. Villamosenergia-termelésük jelentős részét megújuló energiaforrásokból fedezik, melynek mértéke a teljes portfólión belül a jövőben tovább növekszik. A cég fenntarthatósági stratégiájában kiemelten fontos területek az e-mobilitás, a hulladékgazdálkodás, illetve a körforgásos gazdasággal kapcsolatos további lehetőségek is. Hisznek abban, hogy csak az emberi természeten múlik, élünk-e a technológia adta lehetőségekkel.

A MIRELITE MIRSA Zrt. a világ második legrégebbi, gyorsfagyasztott márkával rendelkező vállalataként készít Magyarországon a legnagyobb választékban fagyasztott zöldséget. A kezdetektől fogva fontos szempont számukra a fenntarthatóság, ezért teljes vízfelhasználásukat újrahasznosítják: a kezelt vízzel egy nyárfaerdőt öntöznek. A nekik beszállító gazdákat fix árazással védik a piaci ingadozásoktól, így elősegítve a helyi gazdaságok életét. Monitorozzák és fenntartható módon kezelik az alapanyag-veszteséget, míg a szerves hulladék egy részét a környéken dolgozó gazdáknak adják át takarmányként.

Az UTB Envirotec Zrt. szennyvíztisztítással és iszapkezeléssel foglalkozik, ezzel kapcsolatos technológiákat fejlesztenek és kiviteleznek.  Kutatási és fejlesztési tevékenységüknek hála számos szabadalommal rendelkeznek e téren, a legfontosabb a Cyclator™ szennyvíztisztító technológia, melyet a világ több pontján használnak, illetve a világon egyedülálló Cycle tisztítószer-termékcsalád, melynek alapanyagait a szennyvíziszapból nyerik vissza, újrahasznosítva ezzel a mások számára már használhatatlan anyagot.

Céljaink elérése fontos, de még fontosabb, hogy közben egy fenntartható világot építsünk. Büszkék vagyunk arra, hogy egyre több partnerünk látja hozzánk hasonlóan a jövőt.

Az UniCredit Bank további fenntarthatósági törekvéseivel és eredményeivel kapcsolatban bővebb információ itt érhető el. Szintén fenntarthatósággal foglalkozik az UniCredit Bank podcastja is, melynek adásai itt hallgathatóak meg. A fenntarthatóság témakörét a generációk szűrőjén keresztül vizsgáló kutatásunk anyagai pedig itt érhetőek el.

###

Az UniCredit

Az UniCredit sikeres páneurópai kereskedelmi bank, amely teljesen integrált vállalati és befektetési banki szolgáltatásaival, valamint egyedülálló nyugat-, közép- és kelet-európai hálózatával áll széles ügyfélköre rendelkezésére. Az UniCredit kínálatában a helyi és nemzetközi szakértelem egyaránt elérhető ügyfelei számára, akiknek európai bankhálózatán keresztül páratlan hozzáférést nyújt 13 országra kiterjedő fő piacainak vezető bankjaihoz: Olaszországban, Németországban, Ausztriában, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, a Cseh Köztársaságban, Horvátországban, Magyarországon, Oroszországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Képviseleti irodáinak és fiókjainak nemzetközi hálózatán keresztül az UniCredit világszerte további 16 országban szolgálja ki ügyfeleit.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük