Ügyfelei részvételével indított fenntarthatósági kampányt az UniCredit Bank

„Céljaink elérése fontos, de még fontosabb, hogy közben egy fenntartható világot építsünk.”

Az UniCredit Bank kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami az üzleti döntések során is fontos szerepet játszik. A bank idei fenntarthatósági kampányában a tavalyihoz hasonlóan ismét néhány olyan ügyfelét mutatja be, melyek számára nemcsak finanszírozást biztosít, de közös célok vezérlik őket a fenntartható jövő megteremtése érdekében.

Az UniCredit Csoport ESG vállalásait  a magyar bank gyakorlatában a zöld célú termékek, a fenntarthatósághoz kötődő befektetés, a napi működésben a környezeti szempontú változások és szabályozások, valamint a munkatársak aktív bevonódása egyaránt jellemzi. Bankunk üzletileg fenntartható, etikus működése 2020-ban magasabb szintre lépett a Social Impact Banking tevékenység elindításával, majd újabb termékek, így a zöldhitel és a zöld jelzáloghitel bevezetésével, jelzálogbankunk pedig zöld kötvény kibocsátásával.  Különleges kutatásban mértük fel, hogy milyen az egyes generációk hozzáállása a fenntarthatósághoz, az eredményeket pedig közzétettük, illetve podcast-ot indítottunk a fenntarthatóságról, ezzel is népszerűsítve a témát. Az ezen a téren elért eredményeket jól mutatja az idén elnyert „Effekt 2030 – A közösségi befektetések” díj elnyerése az „Esélyteremtő üzlet” kategóriában, melyet a társadalom számára mérhető értéket teremtő szervezetek finanszírozását megvalósító social impact bankinggal nyertünk el.

Büszkék vagyunk arra, hogy a 2020-as jubileumi kampányunk után idén is bemutathatunk néhány stratégiai partner ügyfelünket, amelyek nemcsak beszélnek róla, de valóban környezettudatosan működnek. Kampányunkban szereplő ügyfeleinkkel videókat készítettünk, amelyekben a cégek a fenntarthatóságot nem csupán célként, de eszközként is alkalmazó működésén keresztül mutatjuk meg, hogy a fenntarthatóságot nemcsak műveljük, hanem ügyfeleinktől, partnereinktől is elvárjuk.

Az Alteo Csoport, a MIRELITE MIRSA Zrt. és az UTB Envirotec Zrt. a maguk területén sikeres, a szakmában és nemzetközileg is ismert és elismert, kiváló eredményeket felmutató cégek, akik innovatív eszközökkel, illetve kicsi, de kreatív megoldásokkal fenntartható módon dolgoznak a fenntarthatóságért – a nagy kép mellett a részletekre is figyelnek.

Ügyfeleinkkel készített videók a kampány aloldalán Számít a jövő (unicreditbank.hu) tekinthetők meg.

Az Alteo Csoport újgenerációs energetikai vállalat életre hívásának egyik fő szempontja a fenntarthatóság volt. Villamosenergia-termelésük jelentős részét megújuló energiaforrásokból fedezik, melynek mértéke a teljes portfólión belül a jövőben tovább növekszik. A cég fenntarthatósági stratégiájában kiemelten fontos területek az e-mobilitás, a hulladékgazdálkodás, illetve a körforgásos gazdasággal kapcsolatos további lehetőségek is. Hisznek abban, hogy csak az emberi természeten múlik, élünk-e a technológia adta lehetőségekkel.

A MIRELITE MIRSA Zrt. a világ második legrégebbi, gyorsfagyasztott márkával rendelkező vállalataként készít Magyarországon a legnagyobb választékban fagyasztott zöldséget. A kezdetektől fogva fontos szempont számukra a fenntarthatóság, ezért teljes vízfelhasználásukat újrahasznosítják: a kezelt vízzel egy nyárfaerdőt öntöznek. A nekik beszállító gazdákat fix árazással védik a piaci ingadozásoktól, így elősegítve a helyi gazdaságok életét. Monitorozzák és fenntartható módon kezelik az alapanyag-veszteséget, míg a szerves hulladék egy részét a környéken dolgozó gazdáknak adják át takarmányként.

Az UTB Envirotec Zrt. szennyvíztisztítással és iszapkezeléssel foglalkozik, ezzel kapcsolatos technológiákat fejlesztenek és kiviteleznek.  Kutatási és fejlesztési tevékenységüknek hála számos szabadalommal rendelkeznek e téren, a legfontosabb a Cyclator™ szennyvíztisztító technológia, melyet a világ több pontján használnak, illetve a világon egyedülálló Cycle tisztítószer-termékcsalád, melynek alapanyagait a szennyvíziszapból nyerik vissza, újrahasznosítva ezzel a mások számára már használhatatlan anyagot.

Céljaink elérése fontos, de még fontosabb, hogy közben egy fenntartható világot építsünk. Büszkék vagyunk arra, hogy egyre több partnerünk látja hozzánk hasonlóan a jövőt.

Az UniCredit Bank további fenntarthatósági törekvéseivel és eredményeivel kapcsolatban bővebb információ itt érhető el. Szintén fenntarthatósággal foglalkozik az UniCredit Bank podcastja is, melynek adásai itt hallgathatóak meg. A fenntarthatóság témakörét a generációk szűrőjén keresztül vizsgáló kutatásunk anyagai pedig itt érhetőek el.

###

Az UniCredit

Az UniCredit sikeres páneurópai kereskedelmi bank, amely teljesen integrált vállalati és befektetési banki szolgáltatásaival, valamint egyedülálló nyugat-, közép- és kelet-európai hálózatával áll széles ügyfélköre rendelkezésére. Az UniCredit kínálatában a helyi és nemzetközi szakértelem egyaránt elérhető ügyfelei számára, akiknek európai bankhálózatán keresztül páratlan hozzáférést nyújt 13 országra kiterjedő fő piacainak vezető bankjaihoz: Olaszországban, Németországban, Ausztriában, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, a Cseh Köztársaságban, Horvátországban, Magyarországon, Oroszországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Képviseleti irodáinak és fiókjainak nemzetközi hálózatán keresztül az UniCredit világszerte további 16 országban szolgálja ki ügyfeleit.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük