Új Odyssey Gaming monitorok
A Samsung új OLED modellekkel bővíti az Odyssey Gaming monitorok kínálatát a CES 2024 kiállításon
Új Samsung Odyssey OLED gaming monitorok debütálnak a CES® 2024 kiállításon, a világ egyik legnagyobb technológiai eseményén. Bemutatkozik az Odyssey OLED G8, az Odyssey OLED G6 és a megújult Odyssey OLED G9.
Az új Odyssey OLED G9 (G95SD), az Odyssey OLED G8 (G80SD) és az Odyssey G6 (G60SD) olyan teljesítménnyel és vizuális tisztasággal érkeznek, amelyet a gamerek monitoruk kiválasztásánál keresnek.
Az Odyssey OLED G9 egy 49 colos, ívelt, ultraszéles gaming monitor, amely DQHD (5120×1440 pixel) felbontással, 32:9-es képaránnyal és egyéb továbbfejlesztett funkciókkal érkezik. Az Odyssey OLED G8 az első lapos, 32 colos Samsung OLED játékmonitor 4K UHD (3840×2160 képkocka) felbontással és 16:9-es képaránnyal. Mindkét monitor 240 Hz-es frissítési frekvenciát és 0,03ms GTG válaszidőt[1] nyújt. A 27 colos QHD (2560×1440 képkocka) felbontású Odyssey OLED G6 monitor 16:9-es képaránnyal, 360 Hz-es frissítési frekvenciával és 0,03ms GTG válaszidővel rendelkezik.
„A gaming műfajok széles választékával együtt a játékplatformok is egyre változatosabbak – mondta Hoon Chung, a Samsung vizuális kijelző üzletágának ügyvezető alelnöke. – A Samsung új OLED Odyssey monitorai a gamereket a még inkább magával ragadó játékkörnyezettel és a forradalmi technológiával személyre szabott játékélményt nyújtanak, ezzel nem csak megfelelnek a növekvő elvárásoknak, de felül is múlják azokat.”
A finom árnyalatok technológiái
Mindhárom új modell rendelkezik az OLED Tükröződésmentes[2] (Glare-Free) technológiával, amely minimalizálja a fényvisszaverődéseket, így extra felszerelés nélkül is magával ragadó látványt kínál, a felhasználók pedig egyenletes fényerővel és színekkel játszhatnak szinte bármilyen megvilágítású környezetben.
A VESA DisplayHDR™ True Black 400 segítségével a monitorok hihetetlen részleteket és életteli színeket biztosítanak, függetlenül a megjelenített játéktól vagy tartalomtól. Ráadásul támogatják az AMD FreeSync™ Premium Pro-t a kivételesen zökkenőmentes, alacsony késleltetésű HDR-játékok érdekében.
A három új monitor átfogó fizikai csatlakoztathatóságot kínál, két HDMI 2.1 porttal, egy USB elosztóval és egy DisplayPort 1.4 bemenettel. A felhasználók még nagyobb kényelmet élvezhetnek a VESA[3]-rögzítéssel és az állítható magasságú állvány (HAS) révén, amely dönthető, fordítható és forgatható[4] vezérlőpontokkal rendelkezik.
Összekapcsolt élmények egy teljes ökoszisztémában
Az Odyssey OLED G9 és az Odyssey OLED G8 új Multivezérlés funkciója zökkenőmentes eszközcsatlakozást biztosít a könnyebb, jobb többeszközös élmény érdekében. A Multivezérléssel a felhasználók könnyedén helyezhetnek át képeket és szövegeket Samsung monitoruk és más Samsung készülékeik között – beleértve a tabletet vagy az okostelefont is – így az egér és a billentyűzet[5] irányításával a gördülékenyebben és hatékonyabban dolgozhatnak.
Ezenkívül az Odyssey OLED G9 és az Odyssey OLED G8 tartalmazza a Samsung SmartThings Hubot, amely segítségével a felhasználók különféle – Matter- és Home Connectivity Alliance-kompatibilis – IoT-eszközökhöz csatlakozhatnak, hogy azokat irányíthassák[6].
Ahogy munkáról játékra váltunk, az Odyssey OLED G9 és Odyssey OLED G8 monitorok valódi szórakoztatóközpontokká válnak, ahol szinte minden megtalálható egyben. A Samsung Smart TV platformmal kiegészítve, az új eszközök hozzáférést biztosítanak a streaming- és felhőalapú játékszolgáltatásokhoz letöltések, tárolási korlátok vagy számítógép/konzol[7] nélkül.
Elegáns dizájn, amely beragyogja a teret
A Samsung most először emelt be lapos OLED-választékot az Odyssey termékcsaládba, valamint először kínál 16:9-es képarányt az Odyssey OLED G8 és az Odyssey OLED G6 megjelenésével. Az új modellek követik az Odyssey OLED termékcsalád egyedi, keskeny fém dizájnját és a vékony keretbe illeszkedő új Core Lighting+ funkciót tartalmaznak.
A Core Lighting+ segít elmerülni felhasználóknak a játék és a szórakozás világában azáltal, hogy környezeti fényt bocsát ki a monitor hátuljából. Az előző modellnél (G95SC) négyszer vékonyabb világítókörrel pedig remekül illeszkedik a vékony, 3,9 mm-es fém kerethez. Az új, karcsú fémállvány szerszám nélkül összeszerelhető és rendelkezik egy 3 mm-es fémlemezzel, amely harmonizál a kijelző kialakításával, valamint helyet biztosít más eszközök számára.
Az új modellekkel a Samsung tovább erősíti OLED-kínálatát és kiemelkedő pozícióját a játékmonitorok piacán. Az Odyssey OLED újításai és az Odyssey Neo sorozat folyamatos fejlesztései – köztük a tavaly a megjelent Dual UHD játékmonitor, az 57 colos Odyssey Neo G9 – olyan funkciókat és teljesítményt biztosítanak, amelyek meghatározzák a játékvilág jövőjét.
Elérhetőség
Az Odyssey OLED G6 monitor G60SD modellje 2024 májusától, az OLED G8 G80SD modellje 2024 júliusától lesz várhatóan elérhető Magyarországon. A Samsung Odyssey OLED készülékekről, valamint a termékcsaládról további információk a Samsung weboldalán érhetők el.
[1] A szürkéből-szürke (GTG) válaszidő azt jelenti, hogy mennyi időbe telik, amíg egy pixel a szürke egyik árnyalatáról a másikra vált.
[2] Az „OLED Tükröződésmentes” minősítést a UL a Nemzetközi Világítástechnikai Bizottság (CIE) által megfogalmazott egységes tükröződési értékre (UGR) vonatkozó vizsgálati szabványa, valamint a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (International Organization for Standardization) vizsgálati szabványa alapján ellenőrzi, és az eredmények alapján értékeli a termékeket.
[3] A VESA-rögzítés a Video Electronics Standards Association (VESA) által meghatározottak szerint az iparág legelterjedtebb, a kijelzők felszerelésére vonatkozó szabványcsaládjára utal.
[4] A G80SD és G60SD modellek támogatják a forgatható és a fordítható módot.
[5] A Multivezérléskompatibilis a Tizen OS-sel rendelkező, 2024-ben vagy később forgalomba hozott Samsung monitorokkal, valamint a One UI 5.1.1 vagy újabb verzióval futó Galaxy táblagépekkel és telefonokkal.
[6] Külön SmartThings hardverkulcs szükséges a Zigbee és Thread eszközök csatlakoztatásához és vezérléséhez. A Z-Wave eszközhöz való csatlakozás nem támogatott. Az egyes eszközök és funkciók elérhetősége országonként eltérő.
[7] A partnerek elérhető szolgáltatásai régiónként eltérőek lehetnek. Az elérhető funkciók és játékok típusonként és országonként eltérőek lehetnek.